Igår 2 mars hade ÖPS sitt årsmöte på min arbetsplats, Ljungsbro bibliotek. Vi började med lunch och efter det kaffe/te och sockerkaka. Under tiden vi fikade så höll Helena Kättström en mycket intressant föreläsning om hästens hållbarhet, exteriör och prestation. Hon visade bland mycket annat vad aktuell forskning bevisat var skador sätter sig mest inom de olika diciplinerna och vi fick lite att fundera kring angående dagens hästhållning kontra urhästens sätt att leva. På insidan är våra ponnyer fortfarande likadana som urhästen och behöver stora områden att ströva över och småäta sig fram. Hon uppehöll sig ofta just vid häst/ponnyernas mentala hälsa vilket jag tycker är mycket sympatiskt. Kropp och själ är intimt förknippade vare sig det gäller människa eller djur. Bensträckare på det och årsmötesförhandlingar. Som avslutning fick ett par medlemmar pris för att de utmärkt sig på olika vis och det var 6-åriga Agnes som vann Årets visare med sin ponny MacRåger och så Tilda och Holmtebo Umbrella som blev Årets ridekipage. Sen fick jag den fina tulpanbuketten på bilden! Jag blev jätteglad och överraskad! TACK!!!